Eu am învățat engleză într-un fel și ritm total diferit de cum a învățat și învață Tea engleza. Eu la 4 ani descopeream cu brio mașina de gunoi în timp ce stăteam pe marginea geamului de la bucătărie și soldățeii, iar televizorul era cutia maro cu ecran gri și imagini alb-negru. Cursurile intensive de engleză au apărut odată cu întâlnirile, din liceu și facultate, cu gașca de la facultatea de limbi străine (adică serile extra-lungi de filme sau exclusivitatea discuțiilor în limba engleză).

Pentru Tea la 4 ani lucrurile arătau șocant de diferit. În mintea mea joaca trebuia să fie principala și singura activitate de peste zi. Dar curiozitatea (și agitația părinților care doreau să facă ceva cu copilul lor) m-a împins să o duc pe Tea la o oră demonstrativă de engleză la Palatul Copiilor și, ca să fiu sincer, Tea avea vreo 3 ani și 8 luni. De aici întrebarea dacă am exagerat.

Pentru Radu, care are 3 ani și ceva …pare că ritmul este și mai accelerat, ritmul de învățare a diverselor lucruri.

Ce a descoperit Tea?

Cred că pentru ea socializarea, modul în care i-au fost prezentate informațiile și atmosfera creată de jocuri, cântece, imagini proiectate și poezii, au fost pachetul care îi trebuia. Zic asta pentru că erau mulți copii care nu doreau să stea la oră altfel decât cu părinții sau ieșeau repede, vorbesc de alte ore. Când stai pe un culoar așteptând vezi/auzi/înveți lucruri.

Pentru mine a contat enorm să văd că Tea este dornică că revină, că nu are nevoie de mine lângă ea atunci când este la oră și să văd că tipul ăsta de atmosferă și impresie este împărtășită și de alți părinți.

Faptul că Tea, timp de 3 ani și puțin, a zis mereu că vrea la engleză, a fost și este foarte important pentru mine. Era un pachet format de joaca din de după din parc și aceeași gașcă de copii. Chiar și atunci cînd cursurile și-au schimbat locația, copiii au rămas, gașca s-a păstrat, atmosfera s-a păstrat și uite așa am ajuns să ne pregătim de un examen la engleză pentru o certificare Cambrige. Tea are aproape 8 ani.

Și poate fi și o pauză pentru un părinte un astfel de curs. Un pic de timp pentru tine, pentru o cafea, o carte sau ceva muzică.

Dacă sunt câteva chestii care ar trebui bifate de un/o curs/școală, în viziunea mea ar fi:

  • un bun pedagog
  • un sistem de predare bine pus la punct
  • o certificare a cunoștințelor
  • căldură, empatie, apropiere, învățare prin joacă
  • un loc adecvat învățăturii și învățării dotat corespunzător
  • comunicarea cu părinții și feed-back-ul constant
  • costuri prietenoase

Mă gândesc, că vă gândiți, că am scris aceste rânduri în timp ce stau pe o canapea așteptând ca Tea să iasă de la oră; asta apropos de ce spuneam, de timp pentru mine, și dacă vă întrebați unde face engleză – ENGLISH LAB – este numele 🙂

Nu, nu este un articol sponsorizat, este informativ, pentru ca îmi place cum se simte Tea.