Diversificarea este o chestiune foarte serioasă, poate printre cele mai serioase lucruri din primele luni de viață ale bebelușului, nu de alta dar grija față de ce îi dai să mănânce, calitatea lucrurilor pe care le folosești, respectarea unui program și răbdarea de care trebuie să dai dovadă sunt esențiale.

Sunt(em) la a doua diversificare. Cu Tea am început la 6 luni, cu Radu puțin mai devreme. Varianta conform căreia trebuie să începi la 6 luni nu mai este valabilă, acum sunt păreri avizate, din ce în ce mai multe, conform cărora poți începe de pe la 4 luni și jumătate. Oricum aceste chestiuni sunt orientative de multe ori pentru că al tău copil poate să ceară mai devreme sau lipsa laptelui matern sau o situație specială te poate face să începi mai devreme sau mai târziu. Dacă mai pun la socoteală și mediul de viață sau posibilitățile financiare, deja diversificarea se complică și ajunge să aibă foarte multe aspecte. La noi s-a desfășurat astfel.

În aceste condiții nu e rău deloc să ajungi, să încerci să ajungi la un medic pediatru sau măcar la un seminar de specialitate, că ai un minim de habar despre ce ar trebui să faci sau să nu faci.

Citește și →  mâncăruri 'proaste'

La un astfel de seminar poți afla următoarele (cum a fost cel organizat de SocialMoms) …te poți întâlni cu …

Dr. Simona Carniciu care a povestit despre vitamine și minerale. A făcut o descriere a lor și modu în care sunt ele implicate în buna funcționare a organismului, punând accent pe funcțiile lor și pe felul în care se manifestă carențele. Astfel, am aflat că:

  • deficiența de vitamina B1, care are un rol esențial în producția de energie, duce la oboseală, apatie și nervozitate;
  • deficiența de vitamina B3 se manifestă prin dermatite și depresie;
  • vitamina A are funcții importante în adaptarea vizuală, în sistemul imun și inflamator, în procesul de creștere, în metabolismul osos iar un aport redus rezultă în tulburări de vedere, dentiție anormală și dermatită foliculară.

Este important de știut că vitaminele se clasifică în două categorii, hidrosolubile și liposolubile și că administrarea suplimentelor se face doar la recomandarea și sub supravegherea medicului pediatru. De exemplu, vitaminele liposolubile se acumulează și pot deveni toxice, în timp ce vitaminele hidrosolubile se elimină foarte ușor fără rezultatele dorite.

In ceea ce privește mineralele, dintre cele mai important de urmărit în primii ani de viață rămân calciul, fosforul, magneziu și fierul.

Concluzia e simplă alimentația copiilor trebuie să fie diferită de cea a adulților, aceștia având nevoi diferite și că nutriția copilului în primii ani de viață își pune amprenta asupra sănătații lui atât în copilărie cât și în viața de adult. Sau putem spune că cel mic nu are nevoie de sarmale, fasole bătută sau ciorbă de burtă în primul an de viață!

Citește și →  pediculoza ...adică păduchi :)

Dacă ai un copil mofturos atunci e o idee să cauți informații despre Crina Coliban. Este un fel de vraci al copiilor mofturoși. NU rezolvă totul, dar te ajută să cauți soluții sau idei. Bănuiesc că pe mame le cam ia capul atunci când se chinuie să gătească zilnic și cel mic strâmbă din nas. Care este explicația? În primul rând, lipsa diversității. Ceea ce putem face este să le oferim cât mai multe tipuri de fructe, mai multe tipuri de cereale, mai multe feluri de mâncare. La vederea unei tavi cu mai multe fructe colorate și apetisante, cu siguranță orice copil va găsi ceva care să îi placă și să încerce.

Diversitatea poate să sa se aplice și în ceea ce privește locul unde copilul mănâncă. Crina ne sfătuiește să ne desprindem de aceeași bucătărie, același scaun și aceeași masă în fiecare zi și să încercăm locuri inedite în care cei mici vor fi încântați să mănânce, cum ar fi în cadă, de ce nu?

Citește și →  ce trebuie să știi despre camera copilului

Pentru a putea urmări diversitatea din dieta copilului, ne putem folosi de un instrument foarte folositor, un calendar săptămânal în care să bifăm în fiecare zi principalele tipuri de alimente pe care este recomandat să le includem în alimentație. Astfel, putem să optimizăm mai ușor nutriția copilului, bifând cât mai multe tipuri de alimente într-o săptămână.

În plus, Crina ne recomandă să oferim copilului hrană solidă de 5 ori pe zi cu cel puțin 3 alternative la fiecare masă. În aceste condiții, cine s-ar mai plictisi de mâncare și ar refuza o ofertă atât de bogată? O să spuneți …să gătească ea! sau de unde atâtea idei zi de zi! sau cine are atâta timp? sau eu gătesc dar cine mănâncă ce nu mănâncă bebe?

E o categorie de alimente ușor separată, numită de altfel sugestiv superalimente. Unele pot fi introduse în alimentația copilului ca alternativă la mâncarea tradițională – amarantului, semințelor de chia, de canepa, ale meiului, quinoa și grâului spelta.

Concluzia e simplă …diversitatea este cea care dă culoare vieții, iar funcționarea diversității înseamnă un copil sănătos și frumos și fericit ATUNCI CÂND E FĂCUTĂ CU CAP!

Un comentariu pe “diversificarea – varianta serioasă

  1. Pingback: diversificarea şi recipientele adecvate - Daniel Osmanovici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *