Dacă te uiți pe cifrele oficiale sau cele independente afli același lucru – aerul este de kko!

Surse pentru date WWW.AERLIVE.RO, WWW.CALITATEAER.RO și WWW.AIRVISUAL.COM. Eu prefer prima și cea din ultimă sursă să mă informez cu privire la calitatea aerului în locurile în care ajung.

Cam așa e corect să încep, am ajuns să port mască atunci când ies la alergare …în parc, dimineața …pentru că aerul este chiar și atunci de kko.

Am zis deja kko de 2 ori și nu este de-ajuns, căci tocmai am revenit de la o alergare cu masca pe față.

Saga mea a început acum vreo 2 ani când am observat că la alergări tușesc destul de tare după primii 3 kilometri. Pentru că lucrurile se calmau relativ repede și respirația nu părea că îmi este afectată nu mi-am pus prea multe întrebări. Ar fi trebuit.

La începutul acestui am observat că lucrurile sunt cu mult mai serioase, așa că am fost să fac verificări „tehnice”. Am văzut un pneumolog, am vorbit cu un alergolog, am citit puțin și pe net și am ajuns la concluzia că poluarea este cauza, în București aerul este de kko :(.

Citește și →  alăptatul vs. biberon. alegere sau necesitate?

Ce am făcut să mă lupt cu aerul de kko?

  • Am început un tratament medicamentos care să diminueze sensibilitatea mea la substanțele care provoacă alergii
  • Am ales să alerg cu preponderență dimineața (oricum prefer să alerg la prima oră)
  • Am început să folosesc un Buff pentru a-mi acoperi gura și nasul în timpul alergării (s-a dovedit a fi prea puțin)
  • Am căutat și găsit o aplicație care să îmi zică chestii despre nivelul de poluare din locul în care mă aflu (despre București în special) – sunt o mulțime de aplicații bune, dar sunt mai puțin de ajutor pentru că România nu prea are stații de citire a nivelurilor de substanțe poluante.

Info sau e bine de știut că:

  • E bine să faci sport în aer liber
  • E de preferat să faci sport dimineața, nivelul de poluare este scăzut pentru că traficul și activitățile economice scad peste noapte
  • E de preferat să eviți activitățile dacă e ceață
  • E bine de știut că poluarea într-o sală de sport poate fi și de 5 ori mai ridicată față de cele în aer liber
  • Caută pe cât posibil să faci sport în parc și nu pe marginea unui drum, indiferent cât de mult verde vezi că este pe acolo
Citește și →  Copiii și alergarea| Observator.tv

Soluții

  • Mi-am ajustat programul după gradul de poluare (după ploaie este senzațional)
  • Am fost atent la alertele din aplicație despre gradul de poluare (și am știut când să las masca acasă)
  • Mi-am procurat o mască specială pe care m-am forțat să o folosesc cât mai mult (e foarte greu cu ea atunci când antrenamentele sunt intense)
  • Iau în considerare să mă mut din București și caut activ variante în acest sens

Cum e cu mască?

E foarte ciudat și descoperi relativ repede că trebuie să te adaptezi și să schimbi lucruri.

  • nu este incomodă, nu cu mult mai incomodă comparativ cu un Buff sau un fular la gură
  • îți va fi cald dacă este cald afară
  • dacă ai antrenamente intense în forță va fi un calvar
  • este obligatoriu să te obișnuiești cu ea, iar antrenamentele să crească în intensitate treptat, altfel vei avea senzația constantă că nu ai suficient aer (oricum apasă pe nas și te obligă să respiri doar mult pe gură)
  • începe să o folosești la turele de biclă pentru că depui (teroretic) mai puțin efort apoi treci la alergare
  • Este minunată pentru că nu mai tușesc, chiar dacă arăt precum Darth Vader
Citește și →  Fenix 5 Plus și Fenix 6X Pro Solar

Deci cum rămâne cu aerul?

Rămâne cum am stabilit, Bucureștiul nu are zone verzi, industrie fără filtre, gunoi care se arde noaptea, mașini poluante cât cuprinde și neverificate sau trase pe dreapta, locuitorii (cei mai mulți dintre ei) au o cultură eco care lasă de dorit.

Noi să fim sănătoși.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *