Somnul celor mici sau mari este extrem de important, ştiu că spun ce ce este mai mult decât evident, dar cu toate acestea avem tendinţa nesănătoasă să facem numai prostii.

Păi câte ore dormiţi? Păi câte ore doarme cel mic? Mai doarme la amiază? Dacă ar fi să ne luăm după ce zic specilaiştii şi studiile şi recomandările ar trebui să fie vreo 8 ore în cazul vostru şi chiar 12 la cel mic. Pe măsură ce va creşte, adică pe la 18 ani, să ajungă şi el tot la 8 ore …ca voi. Ca idee generală aşa ar trebui să arate duratele de somn:

  • Sugari (3 pînă la 11 luni): 14 pînă la 15 ore
  • Copii de grădiniţă: 12 pînă la 14 ore
  • Preşcolari: 11 pînă la 13 ore
  • Şcolari: 10 pana la 11 ore
  • Adolescenţi: 8 pînă la 10 ore

Există …un soi de decalog de respectat ca cel mic să doarmă bine:

  • păstraţi un program regulat al somnului pentru ora de culcare şi ora de trezire
  • fiţi consecvenţi în aplicarea rutinei de somn! o poveste sau mai tîrziu o activitate relaxantă vor încuraja un somn bun
  • încurajaţi copiii să adoarmă singuri, în patul lor
  • urmaţi o rutină de somn consecventă. Rezervaţi-vă 10…30 minute pentru a pregăti copiii de somn
  • creaţi un cadru relaxant pentru ora de culcare a copiilor
  • nu lăsaţi televizorul, computerul sau jocurile video să vă înlocuiască.
  • încercaţi să nu lăsaţi copiii să adoarmă în timp ce sunt ţinuţi în braţe, legănaţi, hrăniţi cu biberonul sau alăptaţi (dezvăţul e complicat)
  • nu permiteţi copiilor să consume la ora de culcare alimente sau băuturi ce conţin cafeină
  • de fapt încercaţi să evitaţi să consume o masă copioasă, digestia va fi deficitară, somnul va fi rău
  • încercaţi să nu administraţi copiilor la ora de culcare medicamente ce conţin stimulente. Acestea includ medicamente pentru tuse şi decongestionante

Şi ca dovadă că mă preocupă subiectul …am mai scris despre somn aici sau aici sau aici sau aici (am scris ceva …hahhahahaha)