De când am ajuns să am bicicletă am descoperit că sunt o mulțime de lucruri la care nu mă gândeam, de pildă service-ul :).

Dacă tot suntem la categoria “de pildă” pot să spun că am aflat care este diferența între manșoanele de pe ghidon – și câte diferențe sunt. Ai zice că nu e mare chestie, dar este! Nu vreau să vă mai zic de diferența între ghidoane (lungime, grosime, material) sau pedale sau lumini sau căști sau tipuri de biciclete de șosea.

Mda, sunt multe chestii care îmi erau necunoscute, dar acum pe măsură ce le descopăr, toate, îmi fac ieșirea cu bicicleta mai plăcută, mai confortabilă.

Totul pornește de la service – unul bun – pentru că e posibil să mergi cu ea (bicicleta) și să rezolve o parte din probleme, sau să nu descopere ce are sau reglajele fine (cele care fac diferența) să nu existe.

Ce se întâmplă la un service?

Ai zice că o iau, se uită la ea și în doi timpi și trei mișcări o primești înapoi. NU e chiar așa. La un service de cartier, simplu, se verifică presiunea în roți, se ung diverse componente, poate se spală bicicleta și lanțul și cam atât. Poate se verifică frânele.

De fapt, în funcție de calitatea service-ului, treburile sunt mai complexe și pot dura mai mult de 1 zi!

revizie simplă

  • reglare frâne
  • reglare schimbătoare
  • gresare cabluri
  • ajustare cockpit (acele reglaje fine: înalțime șa, unghi ghidon …)

revizia standard

  • spălare bicicletă
  • curățare transmisie (se ocupă de lanț)
  • reglare frâne
  • reglare schimbătoare
  • gresare cabluri
  • ajustare cockpit
  • verificare stare generală bicicletă

revizie premium

  • spălare bicicletă
  • curățare transmisie (se ocupă de lanț)
  • reglare frâne
  • reglare schimbătoare
  • gresare cabluri
  • ajustare cockpit
  • verificare stare generală
  • îndreptare discuri
  • desfacere, curățare, gresare butuci
  • desfacere și curățare pedalier
  • desfacere, curățare, gresare cuvete
  • centrare roți

Cam asta e, iar prețurile sunt de obicei între 100 și 200 de lei.

Când faci revizia/ când mergi la service?

Într-o majoritate covărșitoare la service se merge după ce trece iarna sau după prima plimbare, odată ce dă căldura. Se constată atunci că este murdară, pare sau este ruginită.

Eu unul merg înainte cu două/trei săptămâni de un concurs și dacă este cazul după. Oricum ajung de măcar 3 ori pe an pentru, măcar, o revizie standard.

Acum am terminat o primaevadare cu un traseu plin de denivelări și praf și impactul a fost destul de mic comparativ cu o tură printr-un noroi uriaș, cum era de obicei cazul.

Ca o paranteză, odată ajuns la service, mi se spune că am noroc pentru că PrimaEvadare a fost pe uscat, o cursă pe noroi ar fi umplut service-ul. Mă pregătesc, de data asta, să merg în Austria la cel mai mare maraton MTB din Europa și trebuie să fie Merida mea (flynn rider cum îi zice fata mea) în stare perfectă.

Deci, după mine, e bine să mergi la service de fiecare dată când lanțul nu e cel mai curat sau ceva nu merge smooth (o sa vezi ce înseamnă lanț murdar și curat ca să ști când să mergi). Și că veni vorba de lanț …am văzut atât de des lanțuri căzute sau rupte (la biciclete cumpărate din magazine mari) încât vă recomand ca după ce cumpărați o bicicletă (de oriunde) să mergeți la un service bun.

Concluzie

Service-ul pentru bicicletă nu e un moft și veți decoperi asta pe propria piele după ce veți face unul într-un atelier bun. Respectați cartea de service cu intervalele menționate acolo când o primiți la cumpărarea unei biciclete noi. NU vreau să omor afacerile mici, dar dacă ai dat mulți bani pe bicicletă, sau ai dat bani, cred ca merită și meriți un tratament bun. E la fel cu banii pe care ești dispuns să îi investești într-o bicicletă. Mă gândesc că e mai bine să iei una mai scumpă și mai bine dotată, de care te vei folosi mai multă vreme și fără bătăi de cap, decât să te arunci la una ieftină și foarte curând să vină dezamăgirea.

Enjoy the ride!

%d blogeri au apreciat: